Testen

Testen is een onderdeel van slim trainen.

Train gericht en efficient. Bespaar tijd en voorkom vooral de kans op blessures en overtraining. Hoe? Fietsers zitten vaak net niet correct op hun fiets. Een fietspositionering is must voor elke wielrenner en mountainbiker. Het inspanningsonderzoek is geschikt voor elke duursport.

Inspanningsonderzoek

Met een training die gebaseerd is op de resultaten uit deze nauwkeurige test, train je gerichter en dus efficiënter. Je bespaart tijd en vermindert de kans op blessures en overtraining. We testen het uithoudingsvermogen op de loopband of op de fiets. En met verschillende protocollen voor fietsers, hardlopers en zelfs specifiek voor trailrunning en triatlon.

Nauwkeurig en uitgebreid

In het inspanningsonderzoek testen en bepalen we wat de hartslagzone is aan de hand van lactaatmetingen. Optioneel wordt het niveau van vetverbranding bepaald en /of meten we het uithoudingsvermogen (zuurstofopname, uitstoot kooldioxide). Uiteindelijk ontvang je een uitgebreide rapportage. Dit rapport kan uitstekend dienen als fysieke controle van werknemers of complete afdelingen.

 

Fietspositionering

Zit jij correct op de fiets? Dan voorkom je klachten en vergroot je je sportieve prestaties. Diverse factoren bepalen wat de correcte positie op de fiets is voor jou. De fiets moet aangepast worden aan de renner en niet omgekeerd. Iedereen heeft andere verhoudingen en andere doelstellingen. In 9 stappen brengen we het totaal plaatje in beeld. We beginnen met een intake, lichaamsscan, het meten van de lenigheid, inzichtelijk maken van de voetstructuur, een rug- en bekkenscan, de scan van de fiets, het afstellen van de schoenplaatjes en uiteraard de 3 d fietspositionering en fietsafstelling.

Waarom een fietspositionering:

  • Zorg dat je klachtenvrij op de fiets zit
  • Zit meer aerodynamisch op de fiets
  • Geniet van meer comfort op de fiets